Startups d’àmbit internacional presenten els seus projectes a la incubadora #Emprenbit per a accedir al programa d’acceleració Conector Travel Tech

Més de 40 persones assistiren a la jornada Startup Day en la que participaren projectes d’Espanya, Finlàndia i Alemanya

WhatsApp Image 2018-11-16 at 11.11.38

Aquest passat 15 de novembre a la incubadora #Emprenbit del ParcBit es va portar a terme el primer Startup Day organitzat en el marc del programa d’acceleració Conector Travel Tech. El director general d’Innovació i Recerca, Pep Lluís Pons, i el gerent de la Fundació Bit, Biel Frontera, varen assistir a l’esdeveniment per conèixer de primera mà els 9 projectes presentats.

WhatsApp Image 2018-11-16 at 11.12.12

A l’Startup Day  també hi van participar, la directora del programa i socia co-fundadora de Conector Travel Tech, Celia Megias, el soci fundador de Conector, Carlos Blanco, i Quino Fernández CEO també de Conector.

Les startups que van formar part de la jornada van ser: CloudHotelier i MyBooking del CentreBit Menorca, Driveando del ParcBit de Mallorca, Tourina de Mallorca, SharryUp i Spain4wedding de Barcelona, Triplist.me de València, WoWonders de Finlandia, i Travelinho de Hamburg. Aquestes startups pre-seleccionades tingueren l’oportunitat de realitzar en format pitch elevator les presentacions del seus projectes enfront d’un jurat format per inversors privats, mentors i representants de la direcció general d’Innovació i Recerca i del Govern de les Illes Balears.

Els projectes es van avaluar sota 6 criteris de selecció: el líder, l’equip, el model de negoci, la qualitat del pitch, el producte i el mercat: i els encarregats de realitzar les votacions foren: Ovidio Andrés, President de Logitravel; Manuel Aragonés, CEO de Travel Compositor;  Jose Díaz i Pedro Brücher, de TravelgateX; Sandra Chinappen Managing Partner de Mallorca Collection  i l’emprenedora d’èxit Helena Torres, CEO de B-wom, entre d’altres.

En dues setmanes se sabrà quines empreses participaran en la fase final del Conector Travel Tech, en la que les seleccionades accediran a un complet itinerari d’acceleració de cinc mesos de durada amb mentors especialitzats que els acompanyaran en el programa de formació i training. L’objectiu final és participar en el Demo Day un esdeveniment de presentació de projectes orientat a captar inversos de la xarxa Conector.

El programa de suport a emprenedors dirigit a startups de base tecnològica del sector turístic, en fase llavor de Connector Travel Tech s’allotja al ParcBit arran d’un acord signat el passat mes de setembre per la Fundació Bit i l’acceleradora Connector. Gràcies a aquest conveni, l’acceleradora amb seu a Barcelona ha establert una delegació al ParcBit amb l’objectiu de llançar el seu primer programa d’acceleració d’startups del sector Turisme.

És la primera vegada que la Fundació Bit col·labora a través de la incubadora #emprenbit amb una acceleradora d’àmbit internacional com a Connector Travel Tech, que ha escollit el ParcBit per ser un pol d’atracció per a empreses del sector TIC-turisme. No en va, al ParcBit es concentren importants empreses com Logitravel o Brújula i clústers específics com Turistec o Balears-t, que ho converteixen en un ecosistema ideal per a la creació d’empreses innovadores de l’àmbit turístic.

La Fundació Bit, col·labora amb el programa d’acceleració del Connector Travel Tech a través de la incubadora #Emprenbit, un servei públic del Govern dels Illes Balears que té com a objectiu impulsar la competitivitat del teixit empresarial a través de l’acompanyament a emprenedors en el llançament de projectes basats en el Coneixement. Des de 2008 i a través d’aquest programa orientat al foment de la creació d’empreses innovadores, s’ha recolzat a més de 220 persones amb projectes empresarials, dels quals el 70% ha finalitzat el programa amb èxit.