S’obre la convocatòria dels Premis EmprenedorXXI

• Els guardons pretenen identificar les empreses més innovadores de les nostres illes
  • La Fundació Bit i l’IDI són els co-organitzadors dels premis a les Illes Balears

emprenedorXXIEl vicepresident i conseller d’Innovació, Recerca i Turisme, Gabriel Barceló, el conseller de Treball, Comerç i Indústria, Iago Negueruela, i el director territorial de CaixaBank a Balears, Xicu Costa, han presentat la XI edició dels Premis EmprenedorXXI. Aquests guardons pretenen identificar joves empreses innovadores que, tot i haver obtengut uns primers resultats amb èxit, tenen previst un pla de creixement ambiciós i necessiten recursos per dur-lo endavant. L’acte ha comptat també amb la presència de José Antonio Caldés, soci de Discubre, empresa guanyadora de la passada edició dels Premis EmprenedorXXI a Balears.

Els Premis EmprenedorXXI són una iniciativa impulsada i organitzada pel grup “la Caixa” a través de Caixa Capital Risc i coatorgada pel Ministeri d’Economia, Indústria i Competitivitat, a través d’ENISA, Empresa Nacional d’Innovació. Des de l’any 2007, l’administració de la Comunitat Autònoma col·labora en l’organització del Premi EmprenedorXXI a través de dos òrgans instrumentals, com són la Fundació Bit, depenent de Vicepresidència i Conselleria d’Innovació, Recerca i Turisme, i l’Institut d’Innovació Empresarial (IDI), depenent de la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria.

Els Premis EmprenedorXXI estan dirigits a negocis altament innovadors amb menys de tres anys d’activitat. Les empreses interessades poden presentar la seva candidatura fins el dia 3 novembre.

Aquesta edició dels Premis EmprenedorXXI atorgarà un total de cinc premis principals distribuïts per sectors: ciències de la vida, tecnologies de la informació, negocis digitals, tecnologies industrials, i agroalimentari. El primer premi d’aquesta categoria consisteix en 25.000 euros i l’accés a un programa internacional de creixement organitzat amb la Singularity University i una prestigiosa escola de negocis.

A més, s’entregaran els premis a les empreses amb major impacte a la seva comunitat autònoma. Com a novetat, també es lliuraran guardons a Portugal, que enguany també participarà. Els guanyadors de cada comunitat autònoma se’n duran 5.000 euros i una beca per participar en un curs internacional de creixement empresarial de la Universitat de Cambridge.

L’any passat, un total de 12 empreses es varen presentar a l’edició dels Premis EmprenedorXXI de les Illes Balears. L’empresa guanyadora va ser Discubre, una E-commerce i marketplace de productes i serveis vinculats a la discapacitat o diversitat funcional.