Més de 170 reunions en el primer encontre empresarial internacional de cicloturisme d’Espanya

La Fundació Bit, mitjançant la Xarxa EEN, pretén fomentar sinergies entre empreses locals i internacionals del sector del cicloturisme

El Cycling Meeting, que aquests dies s’està duent a terme al CaixaForum de Palma, compta com a eix central amb un “Brokerage Event” o encontre empresarial que pretén fomentar sinergies entre empreses locals i internacionals del sector del cicloturisme, i que és el primer que se celebra a Espanya. La Fundació Bit, a través de la Xarxa Enterprise Europe Network (EEN), és l’encarregada d’organitzar aquestes reunions bilaterals del Cycling Meeting que enguany celebra la seva segona edició i destaca per tenir un marcat caràcter empresarial.

Així, entre dijous i divendres es realitzen més de 170 reunions entre empreses, professionals, emprenedors i institucions, tant locals com internacionals del sector del ciclisme, amb la finalitat de conèixer potencials socis i generar oportunitats de negoci o cooperació entre ells.

Els 60 participants d’aquest encontre empresarial procedeixen del Regne Unit, Irlanda, Portugal, Alemanya, Andorra i d’arreu d’Espanya. Entre ells, hi ha les principals cadenes hoteleres de Balears i una agència representant d’una vintena de touroperadors de tot el món, així com també instituts de promoció turística, empreses d’excursions cicloturístiques, de manufactura de bicicletes o entrenadors personals en ciclisme, entre d’altres.

Les reunions s’han planificat a través de la plataforma online TalkB2B, desenvolupada especialment per a l’ocasió i amb accés tant per web com per mòbil. En només 20 minuts de trobada, els professionals poden conèixer el perfil de la resta d’empreses participants, identificar i implementar oportunitats de cooperació, essent una manera ràpida i fàcil d’introduir socis empresarials als seus negocis, així com descobrir nous mercats.

Precisament, l’objectiu de la Xarxa EEN és ajudar les pimes europees a trobar oportunitats de negoci a través de la seva Xarxa que ja abarca 50 països, tant d’Europa com de fora, i formada per 600 organitzacions de suport a les empreses. A les Illes Balears la Xarxa EEN està formada per la FUEIB, la Cambra de Comerç i per la Fundació Bit que, a més, n’és coordinadora.

L’esdeveniment va ser inaugurat el passat dimecres 7 d’octubre per la directora general de Turisme, Pilar Carbonell i, el director general d’Innovació i Recerca, Pep Lluís Pons. A més, del Govern balear també hi assistiren el director general d’Esports i Joventut, Carles Gonyalons i, per part de l’ajuntament de Palma, la regidora de Turisme, Comerç i Treball, Joana Maria Adrover; el regidor de Mobilitat, Joan Ferrer i, la directora general de Mobilitat, Josa Arola.

Cycling Meeting

Representants de les entitats organitzadores

Moments de les reunions B2B durant el Cycling Meeting

Moments durant les reunions B2B del Cycling Meeting