La Plataforma d’Interoperabilitat i el projecte Dr.TIC del Govern premiats per la Fundación Sociedad de la Información

Els premis “Islas Baleares 2014 Sociedad de la Información” premien les solucions d’Administració Electrònica del Govern de les Illes Balears i la cooperació público-privada en matèria TIC promoguda des de la Fundació Bit.

En el marc del segon Seminari Sociedad de la Información en las Islas Baleares, s’ha fet entrega avui matí al Caixafòrum de Palma dels premis “Islas Baleares 2014 Sociedad de la Información” otorgats per la Fundación Socinfo. L’entitat ha premiat la Fundació Bit per la seva tasca de cooperació entre les empreses TIC i les Adminsitracions Públiques i la Plataforma d’Interoperabilitat de les Illes Balears (PINBAL) de la Direcció General d’Innovació i Desenvolupament Tecnològic.IMG_6795

El Director General d’Innovació i Desenvolupament Tecnològic, Antoni Mateos, i el gerent de la Fundació Bit, Miquel Bernat, han assistit en representació de les dues institucions per recollir els premis. El Director General ha destacat l’interès de la jornada on les diferents Administracions Públiques posen de manifest les seves actuacions en el camp de la Societat de la Informació. Així mateix ha avançat que “s’està treballant en el Pla Estratègic del ParcBit des dels àmbits de les infraestructures, la retenció de talent i serveis de valor afegit, per tal de potenciar el parc com a centre neuràlgic en innovació i TIC”.

La Fundació Bit, com a entitat pública de la Conselleria d’Economia i Competitivitat del Govern de les Illes Balears, ha estat guardonada pel seu paper en el foment de la cooperació entre empreses tecnològiques i l’Administració Pública i que duu a terme principalment mitjançant el projecte Dr.TIC. Aquest projecte preten sensibilitzar empreses i emprenedors de les Illes Balears per a què incorporin les noves tecnologies en els seus processos diaris de negoci i així augmentar la seva competitivitat i productivitat.

La Plataforma d’Interoperabilitat de les Illes Balears (PINBAL) que impulsa la Direcció General d’Innovació i Desenvolupament Tecnològic del Govern de les Illes Balears ha estat premiada dins la candidatura de “Soluciones de Gobierno Electrónico”. PINBAL és una aplicació tecnològica dirigida a intercanviar dades i documents entre les diferents administracions públiques, amb l’objectiu final d’oferir la possibilitat al ciudadà o empresa de no haver d’aportar documents que ja estiguin en poder de l’Administració.

Fundación Socinfo és una organització privada sense ànim de lucre la finalitat del qual és el desenvolupament de la Societat de la Informació. S’orienta a aconseguir l’adequat desenvolupament i utilització de les tecnologies, aplicacions, serveis i continguts de la Societat de la Informació per contribuir a l’èxit d’un model de creixement econòmic sostenible basat en l’increment de la competitivitat i la productivitat, la promoció de la igualtat social i regional, l’accessibilitat universal i la millora del benestar i la qualitat de vida dels ciutadans i empreses.

Les altres entitats que han estat premiades per la Fundación Socinfo són la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats, el Servei de Salut de les Illes Balears, el Consell Insular de Mallorca i l’Ajuntament de Palma pel foment de la Societat de la Informació; l’Institut Mallorquí d’Afers Socials, per la seva Història Social Integrada; la Universitat de les Illes Balears, per la seva Iniciativa d’Innovació; el Consell Insular de Menorca, pel seu Plan +TIC; l’Ajuntament d’Eivissa, per la seva aplicació a la Conciliació; i, finalment les empreses Econocom Osiatis i Vodafone, per la seva cooperació amb les Administracions Públiques.