La Fundació Bit transfereix a l’empresa Limit Tecnologies la plataforma de telerehabilitació Play for Health

Mitjançant aquesta transferència del coneixement s’estimula la innovació i el desenvolupament tecnològic dintre de les empreses privades i es garanteix un retorn a la societat balear

IMG_7259

Miquel Bernat, com a gerent de la Fundació Bit, i Margalida Mestre, administradora de Limit Tecnologies, han signat avui matí un conveni de transferència que permetrà a l’empresa tecnològica poder distribuir, comercialitzar i explotar el producte de salut electrònica, el prototip de telerehabilitació Play for Health.

El senyor Bernat ha remarcat que “aquesta signatura és una fita important per a la Fundació Bit perquè la transferència de coneixement és un dels nostres principals objectius”. A més a més, ha afegit que “es tracta d’un cercle que es tanca, on la Fundació Bit genera un projecte innovador, el transfereix a l’empresa privada perquè aquesta el comercialitzi i passi al teixit productiu i finalment aquest fa un retorn a la Fundació Bit perquè puguem serguir innovant i investigant damunt projectes innovadors”.

En línia amb l’objectiu de la Fundació Bit de fomentar la competitivitat de les empreses balears mitjançant la transferència de coneixement del sector públic al privat, es va obrir el passat mes de març una convocatòria a empreses de desenvolupament tecnològic per a la cessió de la plataforma de telerehabilitació.

Limit Tecnologies ha estat una de les empreses interessades en rebre aquesta aplicació per tenir l’oportunitat de continuar el seu desenvolupament i obrir noves oportunitats al seu negoci. Així, l’empresa, a partir del producte cedit, podrà crear una estructura bàsica sobre la qual desenvolupar tractaments per a diferents patologies.

A més a més, l’empresa abonarà una contraprestació per la llicència dels drets d’ús del producte a la Fundació Bit. Aquesta contraprestació serà destinada a la investigació i desenvolupament de nous projectes, garantint així un retorn a la pròpia societat balear.

D’aquesta manera, des del Govern de les Illes Balears s’estimula la innovació i el desenvolupament tecnològic dintre de les empreses privades, es rendibilitza la inversió realitzada explotant-ne els resultats, es reforcen les relacions amb empreses de l’entorn i s’ajuda a crear riquesa a la regió i llocs de treball altament qualificats.

Fins al moment el servei de Play for Health ha estat en funcionament únicament a centres sanitaris com l’Hospital Son Llàtzer o l’Hospital Comarcal d’Inca. Ara, amb aquesta transferència, es farà més accessible el producte a tota la societat balear i aquelles persones interessades tendran més opcions d’utilitzar-lo des de casa seva, a través de l’ús de tecnologies de baix cost i de gran implantació.

Sobre Play for Health:
Play for Health és un projecte de telerehabilitació que permet l’entrenament de capacitats físiques i cognitives a casa dels pacients mitjançant l’ús de videojocs i diferents mètodes d’interacció.

El sistema ha estat desenvolupat des de l’àrea de Salut de la Fundació Bit sota el programa de foment de la innovació tecnològica aplicada a la salut de la Direcció General de Innovació i Desenvolupament Tecnològic del Govern de les Illes Balears i amb la col·laboració del Servei de Rehabilitació de l’Hospital Son Llàtzer.

Altres projectes transferits:
En referència a altres projectes transferits per part de la Fundació Bit, recentment s’ha cedit també el prototip de “Chanel Manager” (gestor de canals), basat en l’estàndard obert d’interoperabilitat Caval i desenvolupat sota el programa de foment de la innovació tecnològica aplicada a l’àmbit turístic de la Direcció General de Innovació i Desenvolupament Tècnic.