La Fundació Bit posa en marxa una convocatòria per participar en un programa conjunt d’acceleració empresarial en innovació oberta i de softlanding

L’àrea de Projectes i Comunicació d’R+D+I de la Fundació Bit posa en marxa una convocatòria per participar en un programa conjunt d’acceleració empresarial en innovació oberta i de softlanding dirigit a start-ups dels sectors TIC-Turisme i TIC-Salut amb projectes innovadors, madurs i amb potencial d’internacionalització.

El programa d’acceleració en innovació oberta té per objectiu oferir una oportunitat real de millorar els projectes de les start-ups mitjançant:

• Assessorament estratègic “Go to Market” per part d’un panell d’experts i grans empreses
  • Programa de suport personalitzat per part de Castres-Mazamet Technopole -CMT i de grans corporacions que inclourà:
    • Pla d’acció individualitzat.
    • 10 hores de consultoria.
    • Reunions amb grans corporacions.
    • Seguiment mensual.
    • 2 objectius quantitatius: 1 nou client i 1 acord de col·laboració amb una gran corporació.
    • Avaluació.
    • Promoció i difusió.

El programa de softlanding consistirà en un viatge de negocis a les diferents regions participants en el projecte. El programa es divideix en:

• Preparació.
    • Identificació de les necessitats i objectius.
    • Identificació de potencials socis amb els quals col·laborar ubicats als ecosistemes innovadors de les diferents regions participants del projecte.
    • Programa personalitzat de reunions i visites
  • Viatge de negocis a una altra regió del projecte LINKS UP.
    • Reunions amb potencials clients, socis o inversors.
    • Reunions amb grans empreses.
    • Activitats de networking.
    • Visites.
  • Promoció i difusió.

Informació detallada dels programes.

Les etapes de la convocatòria.

Juntament amb la informació del procés de selecció, trobareu el formulari d’inscripció que haureu d’acompanyar d’una breu descripció presentant l’empresa i un pitch deck o resum executiu (tota la documentació ha d’estar redactada en Anglès).

Si estau interessats a participar-hi, enviau tota la documentació sol·licitada a aquest e-mail europeanprojects@fundaciobit.org abans de la data límit de dia 18 de maig. Per a qualsevol dubte, podeu contactar també al correu anterior.

Dia 29 de maig tendrà lloc el comitè de selecció que triarà 6 start-ups (un representant per a cada soci) d’entre totes aquelles que s’hagin presentat a la convocatòria llançada per cadascun dels 6 socis que integren el projecte LINKS UP. La Fundació Bit es posarà en contacte amb l’start-up finalista dia 30 de maig o dia 1 de juny.

Els 6 finalistes tindran l’oportunitat d’assistir a una sessió de coaching a la regió de Castres dia 5 o 6 de juliol en el marc del E-Health Summer University. Al final de la sessió, el grup d’experts seleccionarà 2 start-ups (un representant de TIC-Salut i un de TIC-Turisme) que tendran l’oportunitat de participar en el programa conjunt d’acceleració i de softlanding enfocat a la innovació oberta, accés al mercat, professionalització i internacionalització comprès entre setembre 2018 i març 2019.

Aquesta iniciativa està emmarcada en el projecte LINKS UP, cofinançat pel programa Interreg SUDOE de la Unió Europea i té com a objectiu millorar la competitivitat de les start-ups dels sectors de biotecnologia i salut, turisme i TIC de les regions participants d’Espanya, Portugal i França.

Convo links up