La Fundació Bit i la UIB formen emprenedors d’Europa en salut electrònica

El curs d’estiu “e-health Eurocampus”, celebrat a França, proporciona als alumnes habilitats en emprenedoria dins l’àmbit TIC-Salut per tal d’adaptar-se a les necessitats reals del mercat europeu

IMG_5157photo groupe 1

Des del passat 26 de juny i fins al 7 de juliol més de quaranta estudiants d’arreu d’Europa han assistit a Castres, França, al curs d’estiu “e-health Eurocampus“, on s’ha impartit formació en emprenedoria dins l’àmbit de les TIC i la Salut. La Fundació Bit i la UIB han estat les encarregades de dissenyar i impartir, respectivament, part dels contingut del curs. A mes, vuit estudiants de la UIB han assistit també al curs.

Així, s’ha proporcionat formació en com generar idees de negoci innovadores dins l’àmbit de la e-Salut, a partir de la formació en les habilitats necessàries per emprendre, no només en tecnologia i ciència si no també en temes legals, econòmics i socials.

Aquest curs d’estiu és una de les activitats organitzades dintre del projecte “e-health Eurocampus”, coordinat per l‘Euroregió Pirineus Mediterrànea i del qual la Fundació Bit i la UIB en són socis.

L’objectiu general del projecte és millorar la qualitat i rellevància de l’educació superior en el camp de les TIC aplicades a la salut, mitjançant la mobilitat i la cooperació internacionals, així com adaptant els continguts curriculars universitaris a les necessitats reals del mercat europeu i proporcionant habilitats en emprenedoria dins aquest àmbit.

Actualment, Europa compta amb un gran nombre d’empreses especialitzades en solucions en e-Salut, especialment en telemedicina, teleassistència i sistemes d’informació clínics en el sector de l’atenció sanitària primària, així com més de 5000 pimes actives en diferents subsectors de la e-Salut.

Davant aquesta situació, es fa necessària l’orientació dels coneixements dels estudiants de carrerres sanitàries i d’enginyeries per a què tenguin més oportunitats d’inserció laboral i estiguin millor preparats professionalment.

A banda de dissenyar formació en emprenedoria en e-salut, la Fundació Bit també participa en la creació dels continguts d’un altre mòdul formatiu enfocat a desenvolupar aplicacions de software que solucionin un problema sanitari real i millorin la qualitat de vida dels ciutadans europeus. Precisament el projecte de la Fundació Bit “Play for Health” servirà d’exemple pràctic de tecnologia que millora la mobilitat de les persones des de casa seva.

Durant el curs d’estiu la Fundació Bit també ha assistit a una reunió de coordinació del projecte, juntament amb la resta de socis del projecte (Universitat Politècnica de Catalunya, Escola Politècnica Superior de la UIB, INU Champollion – Ecole d’ingénieurs ISIS, University of Montpellier, Wrexham Glyndwr University, Hochschule Ulm, University of Cyprus, Sant Joan de Déu Foundation).

El projecte “e-health Eurocampus”, que començà el passat octubre de 2016 i té una durada de 3 anys, és finançat pel programa europeu Erasmus Plus. Erasmus+ està enfocat a impulsar les perspectives laborals i el desenvolupament personal, a més d’ajudar als sistemes d’educació, formació i joventut a proporcionar un ensenyament i un aprenentatge que dotin les persones de les capacitats necessàries per al mercat laboral i la societat actual i futura.

El curs d’estiu “e-health Eurocampus” ha coincidit amb l’”e-Health Summer University” on s’han congregat 800 professionals dels sectors TIC i Salut i on els alumnes, a més, han pogut entrar en contacte amb les tendències en salut electrònica d’Europa.