La Fundació Bit i el Banc de Sabadell junten esforços per donar suport a l’empreneduria

El Conseller d’Economia i Competitivitat ha destacat que “és el moment de recolzar els emprenedors en l’àmbit financer”

La Fundació Bit i el Banc de Sabadell han signat avui un conveni per posar en marxa el programa de finançament BStartup dirigit a emprenedors del ParcBit que inclou assessorament i accés a crèdit per part d’empreses en fase de creixement o llavor.

D’aquesta manera, el Govern de les Illes Balears contribueix a la promoció de l’esperit emprenedor i el desenvolupament del teixit productiu de les Illes Balears.

Govern i Banc de Sabadell han signat un conveni per posar en marxa el programa de finançament Bstartup.

Ha presidit la signatura el conseller d’Economia i Competitivitat, Joaquín García, qui ha destacat que “és el moment de recolzar als emprenedors no només amb paraules sinó en l’àmbit financer, que és on l’emprenedor ho necessita” i ha afegit que “les deu empreses del projecte Bstartup tendran la capacitat de tenir finançament però, a més, de tenir inversió directa en capital risc del Banc de Sabadell; això és llançar un projecte ràpidament, tendran recursos i socis i les elegides tenen l’èxit quasi assegurat”.

També han assistit a l’acte el director general d’Innovació i Desenvolupament Tecnològic, Antoni Mateos; el gerent de la Fundació Bit, Miquel Bernat; i, per part del Banc de Sabadell, el director de la zona de Balears, Francisco Sales; i el director de PIMES i responsable d’Emprenedors, José Pascual Moragón.

Amb aquest acord, les 74 empreses incubades del ParcBit, bé físicament o virtualmet a Mallorca, Menorca i Eivissa, tenen a la seva disposició una línia de finançament adequada i exclusiva per a emprenedors, anomenada BStartup, gràcies al conveni que s’ha signat avui entre la Fundació Bit i el Banc de Sabadell. D’aquesta manera, els emprenedors que comptin amb un informe favorable per part dels tècnics de la Fundació Bit podran tenir accés al finançament dels seus projectes empresarials en unes condicions preferents, a banda de tenir també a la seva disposició l’assessorament de la xarxa d’oficines especialitzades BStartup.

Les condicions del préstec suposen el finançament de la totalitat del projecte empresarial, amb un tipus d’interès del 5,75% i en un termini màxim de 5 anys, amb possibilitat de fins un any de carència.

A més a més, es llançarà la convocatòria BStartup 10 on se seleccionaran, després d’un exhaustiu estudi, aquelles 10 empreses digitals en fase llavor que tenguin un alt potencial de creixement per a rebre una inversió directe de capital risc, a part d’un acompanyament durant 3 anys en el seu establiment en el mercat i la preparació per a l’accés a les següents rondes de finançament. Se seleccionaran 10 projectes a l’any arreu d’Espanya en 2 convocatòries i la Fundació Bit donarà a conèixer entre els  participants en els seus programes i serveis les diferents convocatòries de BStartup 10.

Actualment, es troben incubades un total de 74 empreses a les Illes de Mallorca, Menorca i Eivissa. Les incubades físicament al Parc Bit són projectes empresarials de base tecnològica, dels quals més de la meitat estan en els inicis de la seva activitat empresarial.