La Fundació Bit ha col·laborat un any més en el concurs Eureka 2014 de PalmaActiva

En aquesta edició la Fundació Bit, a través de la Incubadora d’empreses del ParcBit, ha col·laborat impartint formació TIC als emprenedors participants del Concurs, formant part com a membre del jurat i atorgant com a premi l’accés gratuït a l’espai de la Incubadora d’empreses del ParcBit.

Ahir horabaixa va tenir lloc l’acte de cloenda i lliurament dels premis del Concurs Eureka 2014, organitzat per Palmaactiva de l’Ajuntament de Palma. A l’acte hi assistí Miquel Bernat com a gerent de la Fundació Bit, juntament amb un tècnic de la Incubadora d’empreses del ParcBit.

Els emprenedors de les empreses Palmafablab, Beegreen i Neurowake van ser els guanyadors del 1r, 2n i 3r premi del Concurs Eureka 2014, respectivament. L’empresa Neurowake, a banda de 3r premi, va rebre també l’accésit al millor projecte de base tecnològica.

Miquel Bernat, gerent de la Fundació Bit, juntament amb els promotors de Neurowake, 3r premi del Concurs Eureka 2014

En aquesta edició, la Fundació Bit, a través de la Incubadora d’empreses del ParcBit, ha col·laborat impartint formació TIC als emprenedors participants del Concurs, formant part com a membre del jurat i atorgant com a premi l’accés gratuït a l’espai de la Incubadora d’empreses del ParcBit.

Així, el passat 10 d’abril un tècnic de la Incubadora formà 70 emprenedors del concurs Eureka en la posada en marxa d’un e-commerce basat en la metodologia Lean start-up.

A més a més, s’ofereix a l’empresa Neurowake, com a empresa de base tecnològica, l’accés gratuït per un període màxim de 6 mesos a l’espai d’Incubació col·laborativa del ParcBit.

La Fundació Bit també ha tengut l’oportunitat de formar part de la Comissió Avaluadora que ha seleccionat els guanyadors, juntament amb PalmaActiva, Isba Societat de Garantia Recíproca, Sa Nostra Caixa de Balears, Cambra de Comerç de Mallorca i Associació de Joves empresaris de Balears. El jurat es va reunir el passat 5 de juny per valorar tots el projectes participants d’acord als criteris establerts a les bases del concurs.

Eureka és un concurs de projectes empresarials que té com a objectius detectar nous projectes empresarials i estimular-ne la posada en marxa, millorar la capacitació dels futurs emprenedors/es, tutoritzar i acompanyar els projectes participants, fomentar l’esperit emprenedor i la cultura emprenedora a la ciutat de Palma.

Aquesta col·laboració entre PalmaActiva i la Fundació Bit s’emmarca en un conveni de col·laboració signat l’any 2012 per a la promoció de l’emprenedoria, el foment de la creació d’empreses innovadores, l’intercanvi de bones pràctiques i l’establiment de sinergies entre serveis oferts a emprenedors i empreses per ambdues entitats.

Descripció dels projectes guardonats:

1) Palmafablab, 1r premi de 5.000€, és un centre de desenvolupament i producció d’objectes físics que agrupa màquines controlades per ordinador. Aquestes eines, juntament amb els coneixements tècnics del Fablab i dels propis usuaris, permeten desenvolupar múltiples i diversos projectes. Els seus promotors són Álvaro Rodríguez i Bruno J. Fernández.

2) Beegreen, 2n premi de 4.000€, és un mini hort vertical domèstic de forma hexagonal i que conté substrat i llavors per al creixement de vegetació, col·locat tant en interiors com a exteriors. La seva promotora és l’arquitecta Paloma Serer Oliver.

3) Neurowake, 3r premi de 3.000€, ofereix solucions per a la millora de la plasticitat cerebral mitjançant jocs, incloent l’àrea clínica amb serveis específics per al tractament de patologies, combinant professionals especialitzats i tecnologia. Els seus promotors són Ángela Covas, Juana Porcel, Anna Bramona i Juan Ochogavia.