La Fundació Bit col·labora amb el concurs al millor projecte empresarial de PalmaActiva

PalmaActiva va entregar ahir els Premis als millors projectes empresarials, que compten amb la col·laboració de la Fundació Bit des de fa 5 anys i que han arribat a la seva quinzena edició i a la cinquena en la categoria d’estudiants.

L’acte de lliurament va ser presidit pel batle de Palma José Hila i va comptar també amb l’assistència de Pere Fuster, gerent de la Fundació Bit, qui va entregar el premi especial a l’empresa guanyadora que enguany ha caigut al projecte AINA, de Javier Furones.

AINA és un xatbot turísitic, un programa d’intel·ligència artificial que simula mantenir converses i que centralitza totes les necessitats d’informació del turisme de Mallorca i permet als turistes accedir de manera senzilla i humanitzada als serveis que ofereix la nostra illa.

Furones ha guanyat 4.500 euros per posar en marxa el seu negoci i també el premi especial de la Fundació Bit, que li permet estar durant sis mesos a l’incubadora d’empreses del ParcBit #Emprenbit.

Els premis PalmaActiva als millors projectes empresarials tenen com a objectiu detectar nous projectes empresarials i estimular la seva posada en marxa; millorar la capacitació dels futurs emprenedors reforçant els seus coneixements en la gestió i administració d’empresa donant-los suport en la fase de implementació i redacció del pla d’empresa; tutoritzar i acompanyar als projectes participants; i promoure la cultura emprenedora en la ciutat de Palma. Aquest any els premis incorporaven dues categories especials: un per al millor projecte d’economia social i un altra al millor projecte de dona emprenedora.

En el certamen als millors projectes empresarials han participat 56 projectes i 83 emprenedors. Van superar la fase formativa i van presentar el pla d’empresa, optant a premi, 25 projectes i 39 emprenedors, un 33% dels quals del sector de les noves tecnologies.

DDVxowCWsAA9vqW.jpg:large2017.06.27-PremisPA-26