Jornades de debat per a iniciar un reflexió estratègica en el marc de la recerca i la innovació per a la sostenibilitat: La necessitat d’un pacte

Informació Programa Registre Vídeos Documentació Premsa El pacte

Portada dossier jornades 0608La Direcció General de Recerca i Innovació del Govern de les Illes Balears organitza unes jornades de debat, dividides en tres sessions que se celebraran entre setembre i octubre al Caixa Fòrum de Palma, i en les que es reuniran representants i experts de diferents institucions involucrades en la gestió del territori, la recerca, i l’economia.

Aquestes regional a partir del coneixement científic. D’aquesta manera, una vegada concloses les sessions de treball al matí amb els agents socials, es celebraran debats oberts amb aquests mateixos agents i qualsevol persona o entitat que vulgui participar en aquest exercici col·lectiu de reflexió estratègica.

D’aquesta manera, posant la ciència al servei de la societat, el Govern de la Illes Balears vol implicar a la societat civil i convidar a tots els interessats a participar activament, a través del debat, en la construcció d’una nova estratègia de creixement basada en un nou enfocament holístic de la sostenibilitat. Així, la jornada pretén ser un punt de partida per avançar en un nou model de creixement més sostenible, competitiu i inclusiu, a través d’una nova planificació estratègica regional, i d’un conjunt de mesures consensuades amb la ciutadania de les Illes Balears.

La primera jornada, el 27 de setembre, se centrarà en quina és la visió estratègica que necessiten les Illes Balears per reposicionar-se en l’escenari global. En aquesta jornada hi intervindran; Martí Parellada, CU d’Economia Aplicada de la UB; Frederic Ximeno, Biòleg i Màster en Estudis Territorials i Urbanístics i soci-director de l’Estudi Ramon Folch i Associats; Andreu Sansó, CU d’Economia Aplicada de la UIB; i Enric Banda, Expert en Recerca i Innovació. Aquesta primera sessió, amb la que s’obrirà el debat obert al públic, servirà per focalitzar l’atenció sobre la percepció i l’interès dels actors locals sobre la conveniència d’una estratègia sobre la nova posició estratègica de les Illes Balears en l’escenari mundial.

Durant la segona jornada, el 20 d’octubre, sota el títol «El turisme pot ser la base del futur pacte per a la recerca i innovació de les Illes Balears», hi participaran; Ricard Pié, CU d’Urbanisme de la UPC; Andreu Sansó i Jaume Rosselló, CU i TU d’Economia Aplicada de la UIB; i Joaquim Tintoré. Director de la ICTS SOCIB i Delegat Institucional del CSIC a les Illes Balears. En aquesta sessió es debatrà com el turisme hauria de ser la base del futur pacte en quan que el millor lloc per la innovació d’un sector és allí on es desplega. I com les Illes Balears que van ser el laboratori del turisme de masses de sol i platja d’Europa, i el primer territori que es va enfrontar a la sobreexplotació de la costa, ha de demostrar ara que és possible un turisme responsable, competitiu i inclusiu fonamentat en la recerca i la innovació.

Finalment, la sessió que es portarà a terme el 22 de novembre i que tancarà aquest cicle «Per a un urbanisme adaptat a una estratègia de futur» versarà sobre activitats emergents i el potencial de creixement a través de la nova economia urbana i el descobriment emprenedor. En aquesta sessió, conduïda per Joan Busquets, expert en planificació urbana i la nova teoria del desenvolupament basada en el concepte de ciutat-regió i ciutat compacta; hi intervindran també: Biel Horrach, Director de l’àrea d’urbanisme de l’Ajuntament de Palma; i Joan Mulet, Dr. Enginyer en telecomunicació.

Els interessats en assistir a aquestes jornades, gratuïtes però amb aforament limitat, poder inscriure’s, a traves del formulari de registre disponible aquí: INSCRIPCIONS

El programa complet de l’esdeveniment pot descarregar-se aquí: PROGRAMA