Emprenedoria

Acuerdo01.jpgAquest àrea gestiona serveis pel suport a emprenedors i empreses innovadores de nova creació del ParcBit. El seu principal objectiu, en línia amb els objectius estatutaris de la Fundació Bit, és impulsar la creació i consolidació d’empreses innovadores de base tecnològica. Per això és fonamental la formació a emprenedors i la cerca d’instruments de finançament públic i privat per la consolidació de nous models de negoci de base tecnològica de les seves empreses objectiu.

La Fundació Bit, a través d’aquesta àrea, forma part de la xarxa de suport a la innovació, les noves tecnologies, el foment de l’esperit emprenedor i la iniciativa empresarial que desenvolupen diferents institucions i organismes de les Illes Balears.
Aquest àrea obté els seus recursos fonamentalment via encomanes de gestió de la Conselleria d’adscripció i d’altres administracions així com de la participació en projectes d’àmbit estatal i europeu on la Fundació Bit és soci.

Línies d’actuació

• Execució de les polítiques d’impuls per la creació d’empreses innovadores i/o de base tecnològica:
  • Gestió dels BIC (Business Incubation Centers).
  • Capacitació a emprenedors en gestió empresarial i de la innovació.
  • Iniciatives d’impuls a l’emprenedoria universitària.
  • Assistència tècnica en la definició i validació de nous models de negoci de base tecnològica.
  • Suport en la recerca de finançament inicial en l’àmbit públic i privat.
  • Participació en xarxes i aliances: European Business Incubators Network (www.ebn.eu) i Associació Nacional de Centres Europeus d’Innovació (www.ances.es)
  • Representació institucional en xarxes d’incubadores de empreses de base tecnològica d’àmbit nacional i europeu.
  • Suport institucional i tècnic en l’organització de premis per el foment de l’emprenedoria.

Enllaços

general@parcbit.es