Els vídeojocs, temàtica central del Dia d’Internet 2016 de la Fundació Bit

Logo Dia d'InternetLa Fundació Bit organitza pel proper 17 de maig, en motiu del Dia d’Internet, una jornada per a la divulgació dels vídeojocs entre els joves. L´objectiu és despertar l´interès dels joves entre 14 i 16 anys per estudiar una carrera relacionada en l´àmbit de les TIC, centrant la temàtica de la jornada en els vídeojocs.

La jornada està en línia amb l’estratègia TenTIC de l’àrea de Cibersocietat de la Fundació Bit basada en divulgar les diferents tendències tecnològiques que estan en avantguarda (big data, 3D, Internet de les coses, etc.). Per això, la Fundació Bit compta amb la col·laboració de l’Escola Politèncica Superior de la UIB i empresas locals.

L´agenda s’organitzarà en 4 parts:

• Història de l’evolució dels vídeojocs
  • L´oferta formativa de la UIB
  • Storry Telling d’empreses de Mallorca amb vídeos explicatius
  • Proves de vídeojocs de Kitmaker, desenvolupats al Parc Bit

Programa:
11H00 Benvinguda de Pere Fuster, director gerent de la Fundació Bit

11H10 Videojocs: Ciència i Art
Ponent: Jose Maria Buades, professor associat del grup de Recerca en Intel·ligència Artificial de la UIB.
La indústria del vídeojoc és una indústria amb un gran mercat. L’èxit d’un videojoc es basa en dos enfocaments diferents: el videojoc com una tecnologia capdavantera que permet crear contingut multimèdia realista, i el videojoc com a contingut artístic. Sens dubte la generació d’un videojoc requereix d’una gran dosi d’inspiració, i la tecnologia ha de fer viable aquestes idees. En aquesta presentació veurem els avanços científics i tecnològics que ho han permès, des del primer videojoc del Pong fins a la Realitat Virtual d’avui dia.

12H00 Story Telling. Les històries darrere dels videojocs
Ponent: Miguel Angel Rujula, ex alumne de la UIB, ens explicara com es va decidir per estudiar carrera d’informàtica, avui és freelancer amb Slingerstudios. Ens explicarà la seva inspiradora trajectòria professional desmitificant l’emprenedor i animant cadascun a perseguir els seus somnis.
Javier Ordax, el creador del videojoc Qiahn ens explicarà la història darrere d’aquest joc i com fa feina amb Miguel Àngel.

12H50 Torn de preguntes als ponents i tancament de la jornada.

* Durant la jornada l’empresa del ParcBit Kitmaker farà un taller demostració que permetrà als alumnes experimetar amb els vídeojocs que desenvolupen des del ParcBit. De 10 a 11H i de 13 a 14H (els assistents es dividiran en 2 grups per fer proves de jocs abans o després de les conferències).

L’activitat és oberta a centres educatius de secundària prèvia inscripció a comunicacio@fundaciobit.org.