El sector TIC-Salut balear a l’e-Health Summer University de França

La Fundació Bit, com a impulsora de la iniciativa, hi acompanya 3 startups de Balears per tal de millorar la seva competitivitat a partir de la cooperació empresarial

IMG-20170705-WA0011

Representants de les empreses Clínica Humana, Bipsin i Apploading i de la Fundació Bit s’han desplaçat aquests dies a Castres, França, per assistir a les activitats de cooperació empresarial de l’e-Health Summer University on s’han congregat 800 professionals dels sectors TIC i Salut.

Es tracta de tres empreses balears de recent creació i que tenen el seus negocis basats en l’ “e-heatlh” o tecnologies aplicades a l’àmbit de la Salut. La Fundació Bit ha acompanyat les empreses com a impulsora de la iniciativa i sòcia del projecte europeu Links Up.

Per un costat, Clínica Humana, Bipsin i Apploading han assistit al “eHealth Connection Brokerage Event”, unes trobades o reunions B2B (business to business) on es cerquen perfils de cooperació concrets.

Aquest encontre empresarial ha comptat amb la participació de 81 professionals procedents d’11 països diferents, tots ells enfocats a trobar socis internacionals amb qui cooperar, transferir tecnologia o simplement col·laborar en un futur. Per tant, el viatge suposa, per a les tres empreses balears, una gran oportunitat a l’hora d’ampliar les seves oportunitats de negoci.

Concretament, les 3 empreses han mantingut 15 reunions amb empreses de fora d’Espanya, fet que els ha permès validar els seus projectes i també generar noves idees per millorar els actuals projectes, inclús per crear-ne de nous.

Per altre costat, les tres empreses han participat també a una sessió de trobada amb grans corporacions de l’àmbit TIC Salut, tals com Harmonie Mutuelle, IBM (Blue Channel), Engie i Laboratoires Pierre Fabre. Per això, han hagut de fer una breu presentació del seu model de negoci, a mode de “pitch deck”.IMG-20170705-WA0006

La “eHealth Summer University” s’ha celebrat durant els dies 4, 5 i 6 de juliol a Castres, França, i és organitzada pel centre tecnològic “Castres Mazamet Tech Technopole” en col·laboració amb l’escola d’enginyers ISIS (Computer Science and Information Systems for Health).

3 startups balears que innoven en salut:
Clínica Humana, representada per Karina Ojanguren, directora metge, i José Eduardo Carretero, director gerent, es dedica a l’assistència mèdica domiciliària i telemedicina a partir de l’ús de la innovació i la tecnologia. Recentment han presentat com a membre del seu equip l’infermera virtual Rosa que assessora al pacient d’una manera personalitzada a través d’una aplicació mòbil.

Bipsin, dedicada a la innovació en psicologia i neuropsicologia, fou creada per Mercedes Martínez l’any 2011 des de la Incubadora del ParcBit. Un dels seus projectes estrella és Mentalcheck, una eina multi-plataforma que permetrà a psicòlegs i psiquiatres avaluar i tractar als pacients o usuaris mitjançant dispositius mòbils com a complement de la intervenció presencial en consulta, o com un mitjà per a la intervenció en el marc de la teleassistència.

Apploading, encapçalada per Massimo De Faveri i també amb seu al ParcBit, aposta pel desenvolupament de solucions tecnològiques innovadores per a dispositius mòbils en diversos àmbits, i concretament en l’execució d’un projecte en l’àmbit de la Salut Mental. Comparteix amb Bipsin el projecte Mentalcheck i, a més, l’empresa contempla diversificar aquesta tecnologia en la plataforma Biocheck per a la seva aplicació en investigacions biomèdiques.

Un projecte europeu que “enllaça” empreses:
Links Up, confinançat pel programa Interreg SUDOE de la Unió Europea, té per objectiu estimular el creixement i millorar la competitivitat de les start-ups de l’espai SUDOE (Espanya, Portugal i França), centrant-se en la fase de desenvolupament i creixement de les empreses, treballant el denominat procés d’acceleració.

Les tres grans línies d’actuació del projecte són: la millora de l’accés al finaçament de les empreses, la millora de la cooperació entre empreses (startups i grans empreses) i donar més oportunitats de negoci a les startups.