El projecte europeu Links Up organitza una trobada empresarial entre start-up i empreses consolidades a la Fundació Bit

Hi han participat 15 start-ups i 5 grans empreses del sector de l’e-turisme, que s’han pogut conèixer, intercanviar coneixements i arribar a possibles acords de col·laboració

En el marc de la dotzena edició del Seminari Internacional d’Innovació en Turisme, l’INTO, el projecte europeu Links up ha organitzat una sessió de treball entre empreses consolidades i start-up del sector d’e-turisme. L’encontre ha tingut lloc a la Fundació Bit de Palma, a les Illes Balears.

El projecte Links Up, de tres anys de durada (2016-2019), té com a objectiu estimular el creixement i la competitivitat de les noves empreses tecnològiques del sud-oest d’Europa. En total, compta amb un finançament de 1.045.000€; el 75% dels quals prové del programa SUDOE (785.000€) i un 25% de la resta de socis (259.500€), 200.000€ dels quals aportats directament per l’Euroregió.

Links Up agrupa sis socis de tres estats diferents: l’Euroregió Pirineus Mediterrània, que lidera el projecte; la Fundació Bit, a les Illes Balears; ACCIÓ, a Catalunya; Castres-Mazamet Technopole, a la regió francesa Occitània; la Fundación Universidad Empresa, a Múrcia; i el Centro de Inovação Empresarial da Beira Interior, a Portugal. També hi col·labora Mon agence du développement économique de l’export et de l’innovation (MADEELI).OLYMPUS DIGITAL CAMERA

En aquesta trobada empresarial, hi han participat 15 start-ups emergents de l’àmbit del turisme i 5 empreses consolidades. Tal com ha assenyalat la coordinadora del projecte Links Up, Tanit Mir, de l’Euroregió Pirineus Mediterrània, “estem segurs que, en un futur proper, aquest intercanvi de coneixement es traduirà en beneficis importants per a les empreses que participeu en aquest projecte europeu”.

Per la seva banda, el director de la Fundació Bit, Pere Fuster, encarregat d’inaugurar l’acte, ha manifestat que “la trobada s’ha articulat amb un doble objectiu. D’una banda, facilitar l’exploració de sinèrgies entre les empreses participants. De l’altra, afavorir futurs acords empresarials, així com establir les bases d’un futur programa d’Innovació Oberta, que es definirà i posarà en marxa previsiblement durant el proper any”.

En la primera part de la sessió de treball, quatre professionals han exposat els seus projectes, que destaquen per haver sabut casar la innovació amb el turisme. Així, Frank Descollonges, d’International Business Machines (IBM); Alix Howard, de SQLI Toulouse; Alain Picasso, d’Électricité de France (EDF), i Alfredo Fernández, de Logitravel, han explicat les darreres innovacions de les seves companyies i quins beneficis poden aportar a la indústria turística, ja sigui des de miralls intel·ligents (amb IBM) fins a casetes flotants autònomes i autosuficients (de la mà d’EDF).

Tot seguit, les start-ups han presentat els seus projectes innovadors d’e-turisme, turisme sostenible, experimencial i personalitzat. Les start-up que han participat en aquesta trobada han estat Barcelona Zero Limits, Mundiology, Paddle in Spain, Vivelus i Twisters (Catalunya); Irideon, CloudHotelier i Mabrian (Illes Balears); Drónica i Rush out (Múrcia); Check-in (Portugal); i La Mochila, Moov’in, Get Moop i Skylights (Occitània).

L’acte s’ha clos amb un sopar, amb productes locals de les Illes Balears, que ha permès que els assistents puguin acabar d’aprofundir els seus projectes i enriquir-se amb l’intercanvi d’idees i propostes.

Moltes d’aquestes start-ups també han participat en un brokerage event, organitzat també en el marc del Seminari INTO per la delegació a les Balears a la Xarxa Enterprise Europe Network, on han pogut dur a terme entrevistes bilaterals de 20 minuts de durada per trobar possibles socis.