Butlletí ParcBit al dia 08/06/2018

ACTIVITATS

Meetup: Parlem de Plugins “Imprescindibles” i de “reviure” WordPress Mallorca

La comunitat WordPress Mallorca organitza un meetup aquest dissabte 9 de juny per tractar els nous plugins “imprescindibles” de WordPress, així com dinamitzar el grup WordPress Mallorca. L’esdeveniment compta amb el patrocini de Don Domino, que oferirà als assistents de la “meetup” la contractació d’un domini .com o .es de forma gratuïta i allotjament bàsic al 50%. Més informació.

Jornada sobre el secret empresarial

Dimarts 12 de juny, Clarke, Modet & Cº organitza juntament amb la Fundació Bit i el Cluster Biotecnològic i Biomèdic de les Illes Balears (BIOIB) una Jornada sobre el Secret Industrial per tractar les principals novetats després de l’entrada en vigor de la Directiva Europea sobre el Secret Empresarial i l’Avantprojecte de Llei Espanyola per a la seva trasposició a Espanya. Més informació.

Seminari sobre el projecte Tribute, prevenció i predicció del comportament de les inundacions

El proper 14 de juny al ParcBit se celebra un seminari internacional per donar a conèixer els avanços del projecte Tribute, liderat per la Universitat Tècnica d’Atenes, l’empresa mallorquina AnySolution i la Universitat de les Illes Balears (UIB). El projecte Tribute dóna continuïtat a diferents plans de la Unió Europea en l’àmbit de les emergències i els riscos naturals, iniciats en 2012 amb Evita (per combatre els incendis forestals), Treasure sobre ones de calor al 2014, i ara el desplegament per prevenir inundacions. Més informació.

Com afecta el nou RGPD en l’email màrqueting i SEO/SEM

El proper 27 de juny a la incubadora #Emprenbit, l’expert advocat especialitzat en Noves Tecnologies, Jorge Morell Ramos, analitzarà com algunes de la tasques més comunes en matèria de publicitat mitjançant correu electrònic, SMS o missatgeria, igual que les més habituals en matèria de SEU/SEM, es veuen afectades pel nou Reglament General de Protecció de Dades (l’RGPD) en recopilar i tractar dades de caràcter personal. Una oportunitat per aclarir dubtes sobre la nova llei de protecció de dades, que substitueix a l’antiga LOPD. Més informació.

Art Campus de cinema, animació i esport

Professors de la unitat LADAT d’Animació i Tecnologies Audiovisuals de la Universitat dels Illes Balears i CampusEsport organitzen conjuntament un campus d’estiu dirigit a joves d’entre 12 i 16 anys. El seu objectiu és iniciar-los al món dels dibuixos animats en 3D fets amb ordinador. A ART Campus aprendran com es fan els dibuixos animats, com també diferents tècniques de creació cinematogràfica: animació per ordinador, stop motion, realització de vídeo digital i molt més. Per complementar la formació dels joves artistes es realitzaran activitats esportives al campus de la UIB. Més informació.

NOTÍCIES

Es presenta IMAGO, la trampa biodegradable per al control de plagues produïda mitjançant impressió 3D

Aquest dilluns 28 s’ha presentat al CentreBit Menorca el producte Imago, una innovadora trampa per a insectes que aporta una solució sostenible al control de plagues en arbres, horts i vinyes. Entre els seus principals avantatges trobam el baix impacte visual, que no necessita manteniment, té un disseny aerodinàmic, és un producte totalment biodegradable i permet la seva producció mitjançant tecnologia d’impressió 3D. L’innovador producte s’ha gestat des del CentreBit Menorca des d’on l’empresa Somni Project està allotjada i rep suport i assessorament de la Fundació Bit. Més informació.

Finalitza la primera fase del programa d’acceleració d’idees Emprenbit 2018

Nou projectes finalitzen la primera fase del programa d’acceleració d’idees #Emprenbit 2018, a través del qual la Fundació Bit ofereix servei d’assessorament i acompanyament a persones que estan desenvolupant idees de negoci innovadores. Més informació.

REPORTATGES

Entrevistes TenTIC: Celia Megias de Red String

Celia Megias és Diplomada en Relacions Laborals, Llicenciada en Ciències del Treball amb especialització en Direcció de Recursos Humans i Psicologia aplicada al treball, amb un Màster de Prevenció de Riscos Laborals, i està acabant el Grau en Dret. Va fundar CMC Creatives, on durant 10 anys va poder compaginar la cura dels seus fills amb el disseny web i el màrqueting digital. Fa dos anys i mig es va endinsar en el món startup fundant Red String, passant per Emprenbit i per una acceleradora de Microsoft a Sofia, Bulgària. Continua llegint.

Ergonomia de la mobilitat

El passat 29 de maig vam assistir a la jornada “Ergonomia de la mobilitat” organitzada per la CAEB. La primera part va consistir amb la píndola de caràcter pràctic, “L’humor com a forma de comunicació”, a càrrec de Fanny Guerrero, coach i fundadora de Coach Clown. En aquesta sessió els participants vam tenir ocasió de veure com es poden aplicar les tècniques del clown pel coach empresarial, treballant conceptes com la confiança, l’escolta grupal, la comunicació no verbal, etc. Continua llegint.

COL· LABORA

Colònia controlada del ParcBit

Des de fa alguns anys un grup de voluntaris s’encarrega de la colònia de moixos del ParcBit autoritzada i legalitzada per l’ajuntament de Palma i sota la supervisió i col·laboració del centre municipal de protecció animal Son Reus. L’objectiu és vetllar pel benestar d’aquests animals i alhora, a través de periòdiques campanyes d’esterilització, controlar-ne la població i prevenir la sobrepoblació. Si estàs interessat en col·laborar-hi pots fer-ho per només un euro al mes a través del seu grup de teaming.

ALTRES

Segueix-nos:

Pot donar-se de baixa d’aquest butlletí o modificar alguna de les seves dades de contacte, per exemple el correu electrònic escrivint un correu a comunicacio@fundaciobit.org