Butlletí ParcBit al dia 05/09/2018

ACTIVITATS

14è PyData Mallorca meetup

La comunitat PyData Mallorca organitza pel proper 8 de setembre una trobada o meetup, anomenat PyDay Mallorca 2018, patrocinat per El Gas. L’esdeveniment està compost per dues parts diferenciades: 1) de 9 a 11.30 h es farà un taller introductori en l’anàlisi de dades en Python i 2) de 12 a 14 h s’oferirà una agenda de xerrades sobre Python obertes i no només relacionades amb l’anàlisi de dades. Més informació.

Festa Major ParcBit 2018

La Fundació Bit organitza el divendres 14 de setembre una festa major al ParcBit amb un dinar obert a tots els treballadors del Parc, entre l’edifici Disset i el Naorte. Hi trobareu foodtrucks, zona chill out, música en directe, sorteig de regals (un creuer, un patinet elèctric, una smart TV…). També es regalaran tassons i carmanyoles reutilitzables. Els interessats poden comprar els tiquets a Xkeno?, Meridià, Menjars casolans i Escola Global Cuina per un preu de 5 €. Es vendran tiquets fins al dia 11 de setembre. Més informació.

Campanya de donació de sang al ParcBit

Arriba una nova campanya de donació de sang al ParcBit el proper dimecres dia 19 de setembre. Si voleu participar-hi i contribuir a augmentar les reserves de sang de la nostra comunitat, dirigiu-vos a l’autobús situat a l’edifici Europa durant el matí, de les 9 h a les 14 h. Més informació.

I Jornada de Comunicació en Salut a APMallorca

La proliferació de l’ús de dispositius digitals va en augment i afecta al context de la salut, cada vegada d’una manera més variada i intensa. La instauració d’Internet com a eina quotidiana d’informació i comunicació introdueix canvis en les maneres de comunicar-nos. El desenvolupament i abaratiment de tecnologies digitals junt amb l’extensió d’internet, així com la simplificació del seu ús, permet que els pacients cerquin informació sobre els seus símptomes i/o patologies abans d’acudir a la consulta d’un professional de la salut, i dóna la oportunitat als professionals de la salut de comunicar continguts de salut de qualitat. Més informació.

NOTÍCIES

El campus tecnològic d’estiu del ParcBit premia el projecte DeerGrow de panells LED per a cultius en interior

Aquest 3 d’agost a la incubadora del ParcBit s’ha fet entrega dels premis als projectes guanyadors d’aquesta segona edició del campus tecnològic d’estiu Emprenbit Tech Camp, una iniciativa de la Fundació Bit per afavorir la creació d’empreses de base tecnològica. En aquesta edició els guardonats amb el primer premi han estat Jordi Gago i Lucas Moreira pel seu projecte DeerGrow, pensat per a la comercialització de panells LED pel cultiu en interior. Més informació.

REPORTATGES

Entrevista TenTIC: equip d’anàlisi de dades de TravelgateX

Entrevistam Marcos Barragán (enginyer informàtic), Marina Moreno (matemàtica) i Javier Roda (enginyer informàtic) de l’equip d’anàlisi de dades de TravelgateX, empresa que connecta proveïdors turístics (hotels, bancs de llits) amb venedors (agències de viatges online, operadors turístics), i ubicada al ParcBit. Segueix llegint.

Entrevista TenTIC: Tomeu Guiscafré, Bitaqua

Entrevistam Tomeu Guiscafré, co-fundador de les empreses Bitgrup i Bitaqua, ubicades al Viver d’empreses d’Artà. Natural del municipi on té les seves empreses, de 31 anys i amb estudis d’informàtica. Emprenedor com a model de vida i aprenent dia a dia. Segueix llegint.

Smart locks i mobilitat sostenible

Quan parlam d’smartcities i sostenibilitat, la mobilitat és un element clau a tenir en compte. Necessitam alternatives al cotxe particular per desplaçar-nos, i sobretot vivint a un territori insular. En aquest sentit, cada vegada són més les ciutats arreu del món que aposten per incentivar els treballadors emprin la bicicleta per anar a treballar. Per exemple, Brussel·les, Massarosa, París, Sao Paulo. Segueix llegint.

ALTRES