Butlletí 08/02/18

ACTIVITATS

Programa d’activitats: Plataforma 11F Balears

La Plataforma 11F Balears, és una acció col·laborativa per posar en valor el paper de la dona en la ciència i la tecnologia, i està formada per dones de diferents entitats i institucions científiques. Aquesta iniciativa, s’emmarca en el Dia Internacional de la dona i la nena en la ciència, una jornada en la que s’organitzen arreu de l’estat diferents activitats per a donar visibilitat a l’activitat científica liderada per dones. A Balears hem proposat algunes activitats que conviden a reflexionar a tots els actors implicats sobre els reptes als quals hem de fer front per trencar la bretxa de gènere. Consulta aquí totes les activitats: http://fundaciobit.org/11fbalears/

Conferència: Ben Barres, el primer científic transgènere

El proper 13 de febrer, a la sala de premsa de l’Edf. Son Espanyol del ParcBit, i emmarcat en les activitats del Dia Internacional de la Nina i la Dona en la Ciència, Regina Carbonell, consultora internacional especialitzada en igualtat de gènere, intel·ligència emocional i inclusió LGBTQIA, oferirà una conferència sobre el desaparegut neurobiòleg, Ben Barres. Durant la xerrada s’analitzarà la figura d’aquest científic i de com el va afectar el sexisme en la seva carrera professional, així com també les experiències viscudes a partir de la seva transició de dona a home, com un clar exemple de l’efecte Matilda (el biaix en contra del reconeixement els èxits de dones científiques).

Més informació.

Entrega dels Premis Emprenedor XXI

El proper dijous 15 de febrer se celebrarà al Caixafòrum l’entrega de la onzena edició dels Premis Emprenedor XXI, on es donarà a conèixer el nom de l’empresa amb major potencial de creixements a les Illes Balears. Durant l’acte es comptarà amb la presència de Sílvia Leal com a ponent. Ella és consellera de la Comissió Europea (e-lideratge, emprenedoria digital, perfils professionals) i directora acadèmica de Programes d’Innovació i Tecnologia de l’IE Business School. També és autora de diferents llibres entre els quals hi ha Ingenio y Pasión; Ingenio, Sexo y Pasión, i E-Renovarse o Morir. Més informació.

I Venture on the Road: SeedRocket i BStartup de Banc Sabadell cerquen les millors startups balears

El proper 15 de febrer el “I Venture on the Road” que organitza l’acceleradora SeedRocket i Banc Sabadell, a través del seu programa BStartup, farà una aturada al ParcBit. Es tracta d’una iniciativa per fomentar l’esperit emprenedor arreu d’Espanya, fent aturades a diferents ciutats i proporcionant networking i accés a inversors i a startups en l’àmbit nacional. Més informació.

Jornada: Certificació Ambiental, Eina per a un Turisme Sostenible

L’empresa de certificació ambiental AENOR, la Direcció General d’Educació Ambiental, Qualitat Ambiental i Residus i l’Associació de Llicenciats en Ciències Ambientals de les Illes Balears (ALCAIB) organitzen pel proper 21 de febrer la jornada “Certificació Ambiental, Eina per a un Turisme Sostenible”. Més informació.

Biel Frontera és nomenat com a nou gerent de la Fundació Bit

El gerent ixent, Pere Fuster, hi ha presentat la renúncia per poder prendre possessió demà com a conseller insular al Consell de Mallorca. El Patronat de la Fundació Bit ha nomenat avui Biel Frontera com a nou gerent, a proposta de la vicepresidenta del Govern i consellera d’Innovació, Recerca i Turisme, Bel Busquets. El gerent ixent, Pere Fuster, hi ha presentat la renúncia per poder prendre possessió demà dijous com a conseller insular al Consell de Mallorca, en substitució de Lluís Apesteguia. Més informació

Hotelinking, Hi Sun i Peter Diving, finalistes dels Premis EmprenedorXXI

El comitè tècnic de l’onzena edició dels Premis Emprenedor XXI  ha seleccionat les tres empreses finalistes entre totes les que optaven al guardó. Hotelinking, plataforma d’automatització del màrqueting directe i fidelització de clients per al sector hoteler; Hi Sun – Health Innovation Sun, empresa del sector e-health amb terminals de vending que detecten fototipus de pell i punts d’informació sanitària per a la protecció de la pell i el sol; i Peter Diving, un sistema de busseig patentat internacionalment, són les empreses escollides pel comitè tècnic i que optaran a guanyar el Premio EmprendedorXXI. Més informació.

La Xarxa EEN organitza encontres empresarials sobre aplicacions mòbils, seguretat i nanotecnologia

La Xarxa Europe Enterprise Network (EEN), de la qual la Fundació Bit n’és coordinadora a les Illes Balears, organitza aquests mesos de febrer i març tres “brokerage events” o encontres empresarials B2B a Espanya, de caràcter internacional, i on les empreses interessades podran asseure’s durant 20 minuts amb altres empreses amb les quals comparteixen interessos i objectius. Més informació.

COL·LABORA

Colònia controlada del ParcBit

Des de fa alguns anys un grup de voluntàris s’en carrega de la colònia de moixos del ParcBit, autoritzada i legalitzada per l’ajuntament de Palma i sota la supervisió i col·laboració del centre municipal de protecció animal Son Reus. L’objectiu és vetllar pel benestar d’aquests animals i alhora, a través de periòdiques campanyes d’esterilització, controlar-ne la població i prevenir la sobrepoblació. Si estas interessat en col·laborar-hi pots fer-ho només per un euro al mes a través del seu grup de teaming.

ALTRES