Arranca el primer EmprenBit Tech Camp, un campus tecnològic dirigit a joves amb idees emprenedores

El vicepresident Barceló dóna la benvinguda als 20 participants, que seguiran una formació durant 15 dies en emprenedoria de base tecnològica de la mà d’experts i emprenedors d’èxit i en un entorn idoni on desenvolupar projectes innovadors, com és el ParcBit

EmprenBit Tech Camp

El vicepresident i conseller d’Innovació, Recerca i Turisme, Biel Barceló, ha donat la benvinguda als 20 participants que avui comencen al ParcBit l’EmprenBit Tech Camp, el primer campus tecnològic que posa en marxa el Govern de les Illes Balears, dirigit a joves amb idees emprenedores. Es tracta d’una experiència per aprendre sobre emprenedoria de base tecnològica de la mà d’experts i emprenedors d’èxit.

L’iniciativa s’emmarca en el programa d’assessorament a emprenedors #EMPRENBIT de la Fundació Bit, i oferirà durant 15 dies formació pràctica en tècniques de disseny i validació de models de negoci innovadors. És precisament en aquesta fase embrionària quan es té major necessitat de rebre assessorament.

Barceló ha explicat: «Amb aquest programa s’estimula la creació d’empreses de base tecnològica oferint el ParcBit com l’espai idoni on desenvolupar projectes innovadors i ecosistema ideal per aprofitar les sinergies que es produeixen dins la tecnologia i la innovació. Dins l’estratègia del Govern per aconseguir una major diversificació de la nostra economia, les noves tecnologies són fonamentals. I amb aquests joves tenim la llavor del que poden ser els futurs emprenedors en les àrees tecnològiques».

Després d’un període d’inscripció on s’han presentat més de 30 interessats, tècnics de la Fundació Bit han fet una selecció a partir d’entrevistes personals. Finalment, 20 són les persones que inicien aquesta activitat, 15 dels quals procedeixen de graus universitaris i la resta d’estudis de Formació Professional, tant dels àmbits d’Administració d’empreses, Dret, Publicitat i Màrqueting com també de carreres més tècniques com Enginyeria Informàtica i Desenvolupament d’aplicacions web.

El primer i segon dia la coach Ángela Covas oferirà dinàmiques de grup perquè els participants comencin a conèixer-se entre ells, practiquin l’exposició pública de projectes i es formin els grups de treball, segons les necessitats i tipologia de cada projecte. Es donarà rellevància al rol de cada participant i del que pot aportar dins del grup. Per a aquests estudiants es tracta d’una oportunitat per desenvolupar les seves habilitats per al treball en equip i la consecució d’objectius.

L’EmprenBit Tech Camp compta amb la col·laboració de professionals d’èxit d’empreses reconegudes del ParcBit com Jordi Ber d’Habitissimo, Javier de Andrés de 7Ideas, Carlos Alonso de Meteoclim, Massimo de Favieri d’Apploading, Xavier Messalles de Discubre, Daniel Alzina d’Hotelinking, Felipe Maricel de Mallorca Golf Tours i Manuel Aragonés de Travel Compositor, així com Eduardo Sarciat de Hundredrooms.

Cada un d’aquests experts impartirà una xerrada sobre l’experiència pràctica viscuda a la seva empresa i que complementarà els continguts teòrics que s’hauran tractat durant el dia que seguirà la metodologia “Disciplined Entrepreneurship” (emprenedoria disciplinada) de Bill Aulet.

A més a més, les empreses Habitissimo, Logitravel, Hundredrooms i WakaSolutions són patrocinadors de l’EmprenBit Tech Camp.

El dia 31 de juliol es farà el tancament de l’EmprenBit Tech Camp i els diferents grups presentaran els seus projectes empresarials davant d’un jurat. Els estudiants que presentin la millor pràctica tendran l’oportunitat de viatjar a Madrid i participar al South Summit 2017, un dels esdeveniments més importants en emprenedoria que se celebra a Europa, i visitar allà també algunes startups d’èxit de reconegut prestigi.